Gouden weken

Wij streven ernaar om ons schoolklimaat te laten kenmerken door veiligheid, geborgenheid en rust. Dit vraagt om een goede relatie tussen de medewerkers en de kinderen en leerlingen, kinderen onderling, medewerkers onderling en tussen medewerkers en ouders. We maken dit in het onderwijs concreet door ieder schooljaar te beginnen met de ‘Gouden Weken’, weken waarin iedere groep een groepsmissie maakt en deze te vertalen naar de groepsafspraken; dit doen we ook als team. Een goed pedagogisch klimaat houdt ook in dat we transparant zijn in onze communicatie, duidelijk de verwachtingen uitspreken en toezicht houden op de kinderen en leerlingen. Ieder kind moet worden gezien!

Ononderbroken ontwikkeling 

Wij willen alle kinderen, van opvang tot onderwijs, een ononderbroken ontwikkeling bieden. Dat betekent dat we graag willen dat de leerstof die de leerlingen krijgen, aansluit bij hun mogelijkheden.

Hoofd-hart-handen

In onze lessen maken wij gebruik van concrete materialen. Hierdoor worden hoofd, hart en handen ingezet om tot leren te komen. Als concreet materiaal niet mogelijk is, worden representaties gebruikt. ICT heeft een ondersteunende rol in de lessen als dit 
meerwaarde heeft voor het (individuele) leren. Ouders en medewerkers werken samen aan hetzelfde doel: de ontwikkeling van het kind.

Persoonsvorming

In het kindcentrum staan we vanuit de christelijke levensbeschouwing een brede ontwikkeling voor: naast kennisoverdracht ook aandacht voor de persoonsvorming. Dit gebeurt expliciet in de lessen en impliciet in de vrije momenten.